2009年3月25日星期三

香江之旅 ~ 第一章

2008.03.15 星期日

趁着学校假期,我带了女儿及家人去了香港一趟。也算是圆了我对我太太的承诺,每年将带我女儿出国一次,看看这个世界,给她增广见闻。

我算是第一次踏足香港这一个大都会,从槟城直飞历时三个半小时,终于底达香港赤鱲角国际机场,展开了我们为期四天三夜香江之旅。

Photobucket


Photobucket



香港的空气质素很差,中国沿海城市的高度发展为它带来了白朦朦的一片。

Photobucket


底步酒店后,是我们的自由活动时间。直往“通菜街”去,因友人托我买一些东西。当天是礼拜天,整条街都封了起来以让路人通行,啥是热闹。也见识了香港人的生活节奏及时下年轻人的街头文化。

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


香港街景。

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


待续。。。。

2 条评论:

D'ca 说...

bro, how to handle contrast when snapping??

Paul Goh 说...

First of all,you need to choose a right metering method.Me always used centre weight metering instead of matrix metering,not to say its not accurate but sometime too accurate until out of control which gave you the result your might not wanted.

Of course my photos got a bit of post processing works like adjust the level curve,contrast and brightness in Photoshop, but in the first place you need to get a good exposure whereby it's result of lighting you need, then only you can enhance it further in the post processing work.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin